Erinevad kultuurid, üks kool
II. Kaitse kultuuriliste erinevuste vastu
Inimesed, kellel domineerib kaitse kultuuriliste erinevuste vastu, kasutavad “meie-nemad” vastandamist. Tavaliselt nähakse oma kultuuri parema ja teiste kultuuri stereotüüpselt lihtsustatult negatiivsena. Selge piiri tõmbamine kaitseb oma identiteeti ohtlike teiste eest.
Alakategooriad
Alavääristamine: Oma kultuurilist maailmapilti kaitstakse seeläbi, et suhtutakse negatiivselt endast erineva kultuurilise käitumisega ja väärtustega inimestesse. Teiste kultuuride positiivse või neutraalsena kujutamist tajutakse rünnakuna oma kultuuri vastu.
Üleolek: Oma kultuurilist maailmapilti kaitstakse seeläbi, et oma kultuuri positiivseid jooni võimendatakse võrreldes teistega.
Ümberpööratud: Tendents näha teist kultuuri ülimusliku ja enda oma alamana. (“Minu uus kultuur on parem kui mu vana kultuur.”)
- “Miks nad ei räägi meie keeles?”
- “Kui ma näen teisi kultuure, saan ma aru, kui palju parem on minu oma kultuur.”
- “Need inimesed ei väärtusta elu samaväärselt meiega.”
- “Milline seksistlik ühiskond!”
- “Siinsed inimesed on nii arukad, mitte nagu inimesed minu kodumaal.”
Polariseerivas koolis rõhutatakse tugevasti rahvuslikku (või ka kooli) identiteeti ja uhkust, seda ka teistele vastandumise abil.
Vaata edasi: Vähendamine