Proovi veel!
Kõige tõhusam käitumise kujundamise viis on häiriva käitumise karistamine.
Sea vastavusse sotsioemotsionaalse pädevuse valdkonna sisukirjeldus ja nimetus!
Eneseteadlikkus
Oskus ära tunda väljakutsed ja probleeme edukalt lahendada. Oskus mõelda oma tegevusest. Isikliku vastutuse tajumine.
Sotsiaalne teadlikkus
Oskus mõista teiste inimeste vaatenurki, erinevusi ja tundeid.
Vastutustundlik otsustamine
Eneseregulatsioon
Oskus jälgida ja kontrollida oma tundeid, impulsse ja käitumist, et oma eesmärke saavutada.
Suhetega toimetulek
Oskus suhelda, teha koostööd, läbirääkimisi pidada. Oskus pakkuda ja vastu võtta abi.
Käitumise tugikava koostamine on meeskonnatöö.
Milline järgnevatest pole kaudne info kogumise viis?
E-kooli märkuste analüüs
Intervjuu lapsega
Intervjuu vanemaga
Käitumuslik eksperiment
Milline käitumise funktsiooni analüüsi tulemusena loodud hüpoteesidest ei ole sobilik käitumusliku sekkumise loomiseks?
Õpilane solvab vahetunnis kaasõpilasi. Selle tulemusel saab ta nende tähelepanu.
Vanemate lahutuse tagajärjel hakkas laps rahutult käituma. Ta vähendab oma sisemisi pingeid teisi kiusates.
Ebameeldiva heli kuulmisel suureneb tõenäosus, et laps hakkab karjuma. Tema enda hääl summutab ebameeldiva heli.
Laps hakkab sageli lasteaias hommikul rühma minnes nutma. Tema vanemad lahkuvad rühma garderoobist siis viivitusega.
Õpetaja viib läbi mudelõppe tunnis käe tõstmise oskuse kujundamiseks. Järjesta tema tegevused.
1.
Õpetaja selgitab lastele, mistõttu on tunni ajal käe tõstmine oluline.
2.
Ta selgitab suuliselt, kuidas korrektne käe tõstmine toimub.
3.
Õpetaja näitab lastele ette, kuidas käe tõstmine tunniolukorras toimub.
4.
Ta annab lastele võimaluse oskuse harjutamiseks.
5.
Õpetaja annab lastele tagasisidet, kuidas neil käe tõstmine õnnestub.
Õpilane rikub tunnis korda. Õpetaja kirjutab selle tagajärjel tema päevikusse märkuse. Millega on tegu?
Proaktiivne strateegia
Reaktiivne strateegia
Millise sotsioemotsionaalsete pädevuste valdkonna alla kuulub enesekehtestamise oskus?
Millises järjestuses toimub biopsühhosotsiaalne analüüs?
Õppekava
Füüsiline keskkond
Juhendamismeetodid
Sotsiaalne keskkond
Õpilaste grupp
6.
Lapse tunnused
Järjesta tugikava koostamise ja rakendamise sammud alates esimesest.
Samm 1
Probleemi ja eesmärgi esmane määratlemine
Samm 2
Probleemist lähtuvalt eesmärgi sõnastamine
Samm 3
Andmete kogumine
Samm 4
Andmete analüüs
Samm 5
Tegevuskava koostamine
Samm 6
Tegevuskava rakendamine
Samm 7
Tugikava täitmise ja tulemuslikkuse monitooring