Proovi veel!
Millise sotsioemotsionaalsete pädevuste valdkonna alla kuulub enesekehtestamise oskus?
Eneseteadlikkus
Sotsiaalne teadlikkus
Vastutustundlik otsustamine
Eneseregulatsioon
Suhetega toimetulek
Milline käitumise funktsiooni analüüsi tulemusena loodud hüpoteesidest ei ole sobilik käitumusliku sekkumise loomiseks?
Ebameeldiva heli kuulmisel suureneb tõenäosus, et laps hakkab karjuma. Tema enda hääl summutab ebameeldiva heli.
Vanemate lahutuse tagajärjel hakkas laps rahutult käituma. Ta vähendab oma sisemisi pingeid teisi kiusates.
Laps hakkab sageli lasteaias hommikul rühma minnes nutma. Tema vanemad lahkuvad rühma garderoobist siis viivitusega.
Õpilane solvab vahetunnis kaasõpilasi. Selle tulemusel saab ta nende tähelepanu.
Millises järjestuses toimub biopsühhosotsiaalne analüüs?
1.
Lapse tunnused
2.
Füüsiline keskkond
3.
Õpilaste grupp
4.
Sotsiaalne keskkond
5.
Juhendamismeetodid
6.
Õppekava
Õpilane rikub tunnis korda. Õpetaja kirjutab selle tagajärjel tema päevikusse märkuse. Millega on tegu?
Proaktiivne strateegia
Reaktiivne strateegia
Järjesta tugikava koostamise ja rakendamise sammud alates esimesest.
Samm 1
Probleemi ja eesmärgi esmane määratlemine
Samm 2
Andmete kogumine
Samm 3
Andmete analüüs
Samm 4
Probleemist lähtuvalt eesmärgi sõnastamine
Samm 5
Tegevuskava koostamine
Samm 6
Tegevuskava rakendamine
Samm 7
Tugikava täitmise ja tulemuslikkuse monitooring
Milline järgnevatest pole kaudne info kogumise viis?
Intervjuu vanemaga
E-kooli märkuste analüüs
Intervjuu lapsega
Käitumuslik eksperiment
Sea vastavusse sotsioemotsionaalse pädevuse valdkonna sisukirjeldus ja nimetus!
Oskus kirjeldada enda tundeid, mõtteid, väärtusi, tugevusi ja vajadusi.
Oskus mõista teiste inimeste vaatenurki, erinevusi ja tundeid.
Oskus ära tunda väljakutsed ja probleeme edukalt lahendada. Oskus mõelda oma tegevusest. Isikliku vastutuse tajumine.
Oskus jälgida ja kontrollida oma tundeid, impulsse ja käitumist, et oma eesmärke saavutada.
Oskus suhelda, teha koostööd, läbirääkimisi pidada. Oskus pakkuda ja vastu võtta abi.
Kõige tõhusam käitumise kujundamise viis on häiriva käitumise karistamine.
Käitumise tugikava koostamine on meeskonnatöö.
Õpetaja viib läbi mudelõppe tunnis käe tõstmise oskuse kujundamiseks. Järjesta tema tegevused.
Õpetaja selgitab lastele, mistõttu on tunni ajal käe tõstmine oluline.
Õpetaja näitab lastele ette, kuidas käe tõstmine tunniolukorras toimub.
Ta selgitab suuliselt, kuidas korrektne käe tõstmine toimub.
Ta annab lastele võimaluse oskuse harjutamiseks.
Õpetaja annab lastele tagasisidet, kuidas neil käe tõstmine õnnestub.