Kodeerimisraamistik

Deduktiivse andmeanalüüsi aluseks olev Perry (2002) kategooriatele tuginev kodeerimisraamistik

KategooriaSelgitusNäideKodeerimisreegel
ValikuvõimalusedKategooriasse kuuluvad kõik valikuvõimalused, mida õpilastele pakutakse oma õppe korraldamisel.“Õpisõbrad lepivad omavahel kokku, mis järjekorras ülesandeid tehakse: “Paneme selle neljandaks, kas sobib?” Nummerdavad ülesandeid.” Kodeeritakse kõik need kohad, kus lastele antakse võimalus oma õppeprotsessis teha valikuid, nt valida õppimise koht, kaaslase, ülesanne, nende tegemise järjekord, tempo jne.
Võimalus oma väljakutset kontrollidaKategooriasse kuuluvad kõik võimalused, kus õppija saab oma sooritust/väljakutset ise kontrollida.„Kaheksa keskust on tabelis ära märgitud. Kaks poissi otsivad uut keskust, käivad klassis ringi ning loevad juhendit laual ja mõlemad leidsid uue koha. Üks läks luule-keskusesse, teine arvutamisse.“Kodeeritakse kõik need kohad, kus laps saab ise otsustada oma õppimise sügavuse ja raskuse üle, nt keskenduda ülesannetele, mis on õppijale huvitavamad, võimalus olla loominguline, lahendada avatud ülesandeid, millel on mitu erinevat lahendusvarianti, teha rohkem kui üldiselt ette nähtud või valida ülesande raskusastet. 
Enese- ja kaaslaste  hindamineKategooriasse kuuluvad kõik võimalused enese- ja teiste hindamiseks.„Iga ülesandega käiks kaasas mingisugune asjakohane eneseanalüüsi või enesekontrolli võimalus, mis ei oleks korduv. Kui sa pead viis korda kirjutama, mis sul hästi välja tuli, siis see kaotab oma võlu.“ Kodeeritakse kõik need kohad, kus laps suunatakse tegelema enese- ja kaaslaste hindamise, -kontrolli või -analüüsiga. 
Instrumentaalne tugiKategooriasse kuuluvad kõik need kohad, kus õppija saab instrumentaalset tuge ehk teda innustatakse kasutama erinevaid õpistrateegiaid, leidma ise lahendusi ning panema end proovile aina keerukamate ülesannetega.„Õpetaja soovitab kevadlillede rühmal enne kaartidega meenutada, harjutada. Teevadki seda, kaks poissi jagavad omavahel kaarte.“„Tüdruk tuleb enesekontrollist tagasi ja jagab oma teadmisi poisiga, keda ta varem aitas.“Kodeeritakse nii õpetajate kui ka kaaslaste poolt saadud instrumentaalne tugi, nt kui õpetaja pakub tuge, aidates õpilastel teha sobivaid valikuid ja julgustades neid proovima väljakutsuvaid ülesandeid.Kodeeritakse kõik kohad, kus lapsed suunatakse üksteist toetama ja õpetama, aga ka laste omal initsiatiivil koostöö ja tugi. 
HindamiskäitumineKodeeritakse õpetajate hindamispraktikad, mida nad õppeprotsessi käigus õppijatele tagasisidestamiseks pakuvad.„Üks ülesanne läks väga valesti, lugesin vaid ühe korra ülesande läbi ja unustasin alguse, analüüsib laps. Õpetaja küsib, mis sa õppisid sellest? Loen 2x tähelepanelikult, vastab laps.“Kodeeritakse kõik need kohad, kus õpetaja jagas õpilastele tagasisidet, nt paludes õpijuhistes tulla endale tehtud ülesannet näitama või rääkima õpitust, kui ka jooksvalt antud tagasisidet, lisaks õpilaste refleksiooni kaudu jagatud tagasiside.
Accept Cookies