Koolituse läbiviimist toetab Euroopa Sotsiaalfond programmi "Keskkonnahariduse arendamine" kaudu
Menüü
Menüü
Avaleht
Õppematerjalid
SOTSIAALNE KESKKOND
Juhend õpiringis osalejatele
Juhtnöörid õpiringi nõustajale
Säästev areng Tartu Loodusmaja näitel
Säästva arengu kontseptsioon
Säästvat arengut toetav haridus ja elukestev õpe
Õpimapp ehk portfoolio
Õpiring
Õppekäik kohtumisteks naabruskonna/kogukonnaga lasteaia lähiümbruses
Õppematerjalid avatud õpikeskkonna kasutamiseks
LOODUSKESKKOND
Loodus- ja keskkonnahariduslike programmide ja õppemeetodite tutvustamine Tartu Keskkonnahariduse keskuses pakutava näitel.
Lasteaia lähiümbruses uurimine ja õppimine
MAJANDUSKESKKOND
Koolieelse lasteasutuse majandamine Mammaste Lasteaia näitel
KULTUURIKESKKOND
Inimese ja looduse koosmõju kui kultuuripärandi osa- Taive Särg jutustab
Soovidemaailmad- Küllike Veede jutustab
Mustrite lugu- Anu Raud jutustab
Õuesõppe pedagoogika ja kultuuripärand- Taive Särg
Lasteaedade koostatud projektid
Aed ja park -killukesed linnaloodusest
Aruküla- minu kodukoht
Assaku lasteaia looduse õpperada
Avastamas mõisaparki
Avastan loodust läbi liikumise ja oma meelte
Hoia maailma ja maailm hoiab sind
Hooli ja hoia
Ilmaasjad kutsuvad avastama!
Jäätmed siin ja palju seal, loodust püüan säästa ma
Jäätmete mitu elu
Ka väike on väärtus
Keskkonnamängud labürindilaul
KKK- Kaunis Kodune Kanepi
Koos Sipsikuga puud ja põõsad selgeks
Käbid meie ümber ja meie käes
Lambad on siin ja lambad on sääl, vagurad, hääd
Lammas
Lokuta lasteaia lapsed otsivad jälgi
Loodusega sõbraks
Loome ise loodust. Loodust ja loodut tundma õppides
Metsakollide õpiõu
Mina elan rohelises Tõrvas
Mina hoian loodust
Mina õpin õues
Nõiakarneval
On kasvamas kuskil üks pisike puu
Oskan olla looduse sõber!
Paberi uus elu
Paber meie elus
Puuhaldja külaskäik
Talupere aastaring
Terekäsi taimeriigile
Tervislik salat Naksitrallide taimekastidest
Tunne oma kodulinna
Tõrukesed Tammelinna avastamas
Vaadakem sii mõtsa pääle
Väikeste loodusuurijate õppeaasta lasteaia pargis ja lähiümbruses
Inspiratsiooniks
Ajalehest punutud karp
Auto
Autoriiul
Kaheksajalad
Kaunistatud kummik
Kaunistatud klaas
Kaustahoidja
Kilest müts
Lihavõttemuru
Liivakasti vormid
Lillevaas
Linnuke
Linnu söögimaja
Kinkekott
Küünlalaternad
Lammas
Lepatriinu
Lumehelbed
Lumememmed
Makett
Merineitsi meisterdamine
Munakarpidest lilled
Munakarpidest pärg
Nukud
Näitus
Paadid
Pabermassist meisterdused
Pildiraam
Pillid
Pliiatsitopsid
Portree
Puu
Robotid
Rütmipillid
Seened
Sokiloomad ja piimakotist kass
Värvilistest paberijääkidest pildid
Õunapuu
Ämblik ja sajajalgne
Taaskasutusmaterjalist mängud
Materjalide tunnetamise mäng
Memoriin ja doomino
Uss- Juss Vingerpuss
Keskkond ja jätkusuutlik areng õpetajakoolituses
ÕPPEMATERJALID
Jätkusuutliku arengu kultuuriline mõõde
Kaasamine, otsustamine, tegutsemine. Demokraatia praktiseerimine koolis ja kogukonnas. SAHi seos riiklike õppekavadega
Kaasavad õppemeetodid
Keskkonnaeetika dilemmad: kuidas on õige
Kultuuri ja sotsiaalse dimensiooni teemade lõimimine õpetajakoolituse õppekavadesse. Interaktiivne ülesanne
Majanduslik dimensioon säästva arengu kontseptsioonis ja selle seos riiklike õppekavadega. Isiklik jätkusuutlikkus
Säästva arengu haridus (SAH). Säästva arengu mõiste
Säästva arengu majanduslik dimensioon
Säästva arengu põhimõtete arvestamisest riiklikes arengukavades
Õpetaja* kompetentsid säästvat arengut toetavas hariduses
ÕPPIJATE KOOSTATUD AINEPROGRAMMID
Inimese ökoloogiline identiteet. Ökoloogiline vaade haridusele ja juhtimisele.
Juhendaja seminar I
Jätkusuutliku arengu teemade integreerimine toimetulekuõppe nädalateemadesse
Keskkond ja jätkusuutlik areng
Keskkonna ja jätkusuutliku arengu teemade lõiming põhikooli I ja II astmes
Keskkonnakaitse ja säästev areng
Läbiv teema „Keskkond ja säästev areng” kutseõppeasutuse õppekavades
Mets põhikooli õppekavas
Mäng koolieelses eas
Pruuni kulla jälgedes
Saksa keel
Saksa keele algkursus
Sport ja tervis
Säästva arengu haridus
Säästva arengu põhimõtete rakendamine looduse õpperadadel
Taaskasutuse kaudu eelkooli õppeprogrammide korraldamiseks keskkonda säästvate õppevahendite loomine.
Teemapõhine õppimine ja õpetamine (teema ALLIKAS näitel)
Tervis. Koostöö. Tervis
Viere, viere pääväkene, ehk rahvapärimused ja jätkusuutlik areng
Võimalused jätkusuutliku käitumise kujundamiseks, toetudes Reggio Emilia tegevuskultuurile
Õuesõpe alushariduses
Ühiskonnaõpetuse alused ja didaktika
Üldhariduskooli õppekava täiendavate aktiivõppeprogrammide juhendajate täienduskoolitus keskkonnahariduse keskuses
Taaskasutusmaterjalist mängud