KaLaKe testikomplekti kasutusjuhend
Testide läbiviimise järjekord
Eakohase arenguga ükskeelsete lastega peaks kõik testid jõudma läbi viia ühe sessiooni käigus (ühe päevaga). Kakskeelsete ning keelepuudega lastega tuleb läbi viia rohkem teste, nii et nendega võib testid jaotada kahele eri päevale. Võimalusel võib kaks sessiooni läbi viia ka samal päeval veidi pikema puhkepausiga kahe sessiooni vahel (nt viia vahepeal läbi testid mõne teise lapsega ning siis kutsuda varem testitud laps tagasi 2. sessiooniks).
Testid läbiviimise järjekord:
I sessioon (läbivad kõik lapsed)
1. Sõnavara mõistmine (nimi-, tegusõnad)
2. Lausete järelekordamine (eesti)
3. Sõnavara nimetamine (nimi-, tegusõnad)
4. Pseudosõnade järelekordamine
II sessioon (kas teisel päeval või samal ajal pärast vahet)
KK lapsed – lausete järelekordamine (vene)
NB! Kui KK lapsel on keelepuude kahtlus (lapse töövõime on piiratud), võib II sessioonile jätta ka pseudosõnade järelekordamise ülesande (4.).
ÜK lapsed:
II sessioonil 5-6-a kõnetesti ülesanded allolevas järjestuses:
1. lausete järelekordamine
2. nimisõna tüvevariantide ja osastava käände lõpuvariantide kasutamine (ainsuse omastav ja osastav, mitmuse osastav käände)
3. välteridade järelekordamine (noma)
4. terviku osade nimetamine
5. välteridade järelekordamine (ode).