Adobe Connect Pro

Adobe Connect Pro sobib veebipõhise seminari, koosoleku, loengu, koolituse läbiviimiseks ja salvestamiseks. 

Kõigi osapoolte arvutites peaks olema uuem veebilehitseja (Internet Explorer või Mozilla Firefox), Adobe Flash Player ning üsna kiire internetiühendus.

Kuidas saada endale videokoolituse ruumi?

Kui soovite Adobe Acrobat Connect Pro videokoolituse ruumi esimest korda kasutada, vajate kasutajakontot ja ruumi.

Kasutajakonto ja ruumi tellimiseks:

  • saatke e-kiri aadressil eope@ut.ee (vähemalt 1 tööpäev ette)
  • kasutajakonto jaoks on vaja kasutaja ees- ja perenime ja korrektset e-postiaadressi
  • ruumi jaoks on vaja nime
NB! Kasutajatunnus ning parool saadetakse teile automaatse kirjaga. Videokoolituse ruumi aadressi teatab teile haridustehnoloog.

Kuidas videokoolituse ruumi siseneda?

Kõik videokoolituse ruumid asuvad aadressil, mis moodustub järgmiselt: http://kontakt.ut.ee/teie_videokoolituse_ruumi_nimi 

Ruumi sisenemiseks:

  • avage veebilehitseja
  • kirjutage veebilehitseja aadressilahtrisse enda videokoolituse ruumi aadress
  • sisenege oma kasutajatunnusega ja parooliga (Enter with your login and password), mis talle e-kirjaga saadeti
NB! Õppijad sisenevad külalisena (Enter as a Guest) sisestades enda nime.

Teine võimalus on õppejõul siseneda üldaadressi kaudu http://kontakt.ut.ee, klikkida lipikul My Meetings ja seejärel soovitud videokoolituse ruumi aadressil.

Mis videokoolituse ruumis on?

Teie videokoolituse ruum näeb välja umbes järgmine:

Seal on eraldi aknad videoülekande jaoks (Camera and Voice), esitluse/ekraanipildi/valge tahvli jagamiseks (Share), osalejate nimekiri (Attendee List), jututuba (Chat). Teil on võimalik oma ruumi lisada veel erinevaid vahendeid, klikkides ülamenüüs Pods

Kuidas teised teid näevad ja kuulevad?

Esimesel korral tuleb teil videoülekandeks oma kaamera ja mikrofon seadistada.

Seadistamiseks:

  • sisenege enda videokoolituse ruumi
  • valige ülamenüüst Meeting - Manage My Settings 
  • valige heli seadistamiseks Audio Setup Wizard 
  • tehke läbi mikrofoni ja kõlarite ning taustamüra testi ning määrake soovitud audiosisend (eraldi mikrofoni või veebikaamera)
  • valige video seadistamiseks Select Camera
  • valige videosisend - ilmselt teie veebikaamera
Videoülekande saate käivitada klikkides aknas Camera and Voice kaamerakujulisel nupul. 

Audioülekandeks on teie videokoolituse ruumi vasakul alanurgas on mikrofoniga nupp Talk ja selle kõrval tabalukk. Tabalukul klikkides käivitub nn hands free ja nupp muutub tumedamaks. Seejärel küsitakse teilt pisikeses lisaaknas audioülekande käivitamiseks kinnitust ja te peaksite klikkima Allow.

Mikrofon on aktiivne, kui ekraanialaservas on nupp Talk tume, selle all liiguvad rohelised jooned ja inimse nime järel osalejate nimekirjas on valjuhääldinupp.

Ka teised koolitusel osalejad võiksid eelnevalt enda kaamera ja mikrofoni seadistada, kuid teised peavad audioülekandeks klikkima kätt tõstva inimfiguuriga nupul ja seejärel koolitajalt rääkimiseks loa saama. Koolitaja ekraani paremasse ülanurka ilmub väike loa küsimise lisaaken. Kui klikite Approve, panete õppija ootele - tema nime järele ilmub osalejate nimekirjas vastav märk. Nüüd võite sobival hetkel anda talle sõna, liikudes kursoriga tema nimele ning klikkides avanevas aknas mikrofonimärgil. Samast märgist saate õppija kõne ka lõpetada.

Kui samal ajal on korraga mitmel koolitusel osalejal mikrofon sisse lülitatud, võib see halvendada heli kvaliteeti. Seetõttu on mõistlik aktiveerida mikrofon ainult rääkimise ajaks (nupp Talk), mitte kasutada nn hands free nuppu.

Kuidas näidata esitlust?

Esitlused peavad olema salvestatud vanemasse failiversiooni - ppt (mitte pptx)! 

Oma esitluse saate avada aknast Share, klikkides nupul Documents ja valides Select from My Computer. Esitluse slaidide vahetamiseks klikkige hiirega esitluse vasakus alanurgas olevaid noolenuppe. Klaviatuuril klikkimine slaide ei vaheta.

Milleks on jututuba (Chat)?

Koolitusel osalejatel on võimalik jututoas küsimusi esitada. Seega jälgige aeg-ajalt, kas keegi on jututuppa kirjutanud. Võite küsimustele vastata suuliselt - jooksvalt või koolituse lõpus.

Kuidas kogu koolitus salvestada?

Koolituse salvestamiseks peate kohe koolituse alguses salvestamise käivitama - valige ülamenüüst Meeting - Record Meeting. Asendage lahtris Name olev tekst enda koolituse pealkirjaga ning soovi korral lisage mõne lausega koolituse kokkuvõte. Salvestamise käivitamisel ilmub ekraani paremasse ülanurka salvestamist näitav punane pallike ja salvestamise lõpetamiseks vastav aken. Salvestamise lõpetamiseks klikkige lingil Stop Recording või punasel pallikesel.

Kuidas koolitust lõpetada? 

Jälgige, et koolituse salvestamine oleks lõpetatud. Koolituse lõpetamiseks klikkige ülamenüüs Meetig - End Meeting. Avanevas aknas võite ülemisse tekstilahtrisse sisestada lõpusõnad ja klikkida OK.

Kus on koolituse salvestus?

Salvestuse saate hiljem ise teistele nähtavaks teha. Enda salvestused leiate klikkides ülamenüüs Meeting - Manage Meeting Information ja avaneval lehel lingist Recordings.

Avaneval lehel on loetelu kõigist selles videokoolituse ruumis tehtud salvestustest. Salvestuste lehel saate salvestused avalikuks muuta nupust Make Public. Salvestuse nimel klikkides näidatakse teile salvestuse informatsiooni ning sealhulgas salvestuse veebiaadressi. Sellelt aadressilt saabki teie salvestust vaadata. Teil on võimalik seda aadressi levitada e-kirja teel või lisada veebilingina oma e-kursusele.