Selle osa eesmärgiks on analüüsida enda senist õpiteekonda. Ülesanne koosneb kahest osast: haridustee kaardistamisest ja haridustee analüüsist. Ülesande tegemiseks salvesta endale haridustee analüüsi tööleht. Soovi korral võid seda täita arvutis või printida see välja ja kasutada hoopiski paberit ja pliiatsit.
Analüüsi alustamiseks salvesta endale haridustee_analuus_tooleht.docx.
Esimene osa: haridustee kaardistamine
Esmalt kaardista oma haridustee. Selleks pane kirja oma õpiteekond ja tegevused järgmises kolmes valdkonnas.
Teine osa: haridustee analüüs
Analüüsi oma õpiteekonda ja kogemusi kõigis kolmes valdkonnas, tuginedes järgmistele küsimustele. Analüüsi läbi viimiseks vasta iga valdkonna kohta kirjalikult järgmistele küsimustele:
Näide sellest, kuidas haridust mitteformaalse ja informaalse õppe põhjal võib analüüsida:
Juba lasteaias meeldis mulle esineda ning tegelesin näitlemisega ka põhikoolis. Eeskujuks oli ilmselt vend, kes samuti näitlemisega tegeles. Seetõttu olen näiteks grupitöödes ettekannete tegemise sageli enda peale võtnud. Edasises elus on see viinud mind selleni, et olen õpetanud ja läbi viinud erinevaid koolitusi.
Olen püüdnud erinevaid keeli ja pillimängu ise õppida, kuid need on jäänud pooleli. Põhjuseks on olnud järjepidevuse puudumine, st olen hobid lihtsalt ära unustanud. Tennisetrennis käisin ainult seni kuni algajate kursus kestis ning uut kursust ei võtnud. Järelikult on oskuste õppimisel toeks mulle näiteks õppekava.
Olen harrastanud koorilaulu, jalgpalli ja korvpalli. Olen teinud neid ilma et lähedased sõbrad sama alaga tegeleksid. Pooleli on asjad jäänud kas vigastuse, elukorralduse muutuse või eesmärgi saavutamise tõttu. Järelikult on enesearendamise jaoks oluline seada eesmärgid nii, et eesmärgi saavutamisele lähedal olles juba tean, mis on järgmine eesmärk, et end edasi arendada.