2.2.2 Ettevõtlusprotsess

 2.2.2. ETTEVÕTLUSUS PROTSESS

Ettevõtluse erinevaid valdkondi ja tüüpe ühendav mõiste ja ettevõtluse põhitunnus on ettevõtlusprotsess, millega luuakse uut väärtus kliendile ja ühiskonnale.

joonis 6

sissejuhatus Ettepanekute (Proposition) etapp on mõjutatud ettevõtja(te) varasematest kogemustest, teadmistest ja motivatsioonist. Olulisemad sammud:

  • ideede-võimaluste välja töötamine. Iseloomulik mitmete potentsiaalselt kasumlike ideede ja võimaluste loomine ja esmaste uuringute tegemine (probleemid, konkurendid, kliendid ja turud, tehnoloogiad, ettevõtte strateegiad ja eesmärgid jne). Ideede-võimaluste välja töötamine toimub kas probleemipõhise analüüsina, töötubade või ajurünnakutena;
  • kõige paljulubavamate ideede-võimaluste välja valimine;
  • idee(de) kontseptsiooni välja töötamine.

sissejuhatus Ideede arendus, T&A (Idea development, R&D) olulisemad sammud:

  • äriidee(d) on välja valitud, hinnatud ja on tehtud otsus nende arendamisega edasi minna;
  • valikul võetakse arvesse ettevõtjate varasemaid teadmisi, kogemusi, oskuseid, turuvajadusi ja teisi ressursse;
  • toimub teadus- ja arendustöö;
  • esmane rahastamine.

sissejuhatus Kontseptsiooni välja töötamine, alfa ja beeta testid (Concept development, Alpha & Beta tests) olulisemad sammud:

  • Esmane turu- ja tasuvusuuringu tegemine;
  • töötatakse välja esmane lahendus/mudel/prototüüp;
  • Esmane tagasiside potentsiaalsetelt klientidelt.

sissejuhatus Äriarenduse (Business development) olulisemad sammud:

  • Tehnoloogilised ettevalmistused tootmise või teenuse osutamiseks;
  • Äriplaani koostamine koos põhjaliku turu-uuringu, turundusplaani, tootmisplaani ja jaotusplaaniga.
  • Ettevõtlusega alustamiseks vajalike tegevuste teostamine: ruumide leidmine, rent või soetamine, töötajate otsimine, valik ja lepingute sõlmimine, töökohtade ettevalmistus, seadmete ja mööbli hange jm.

sissejuhatus Äritegevus, müük (Business operations, Sales) olulisemad sammud:

  • Tootmise või teenuse osutamise alustamine;
  • Esimene müük.

Ettevõtlusprotsessi erinevaid etappe ühendavad tagasiside kohad, kus antakse ülevaade idee arendusest, võimalustest, turunõudlusest jne. Tagasisidest sõltuvalt võib idee arendus liikuda tagasi ühe või mitme etapi võrra või üldse arendustegevus katkeda nt. juhul kui turg siiski sellist ideed ei vaja (puudub nõudlus, vähene huvi, ei ole tasuv jne).

Ettevõtlusele protsessipõhine lähenemine võimaldab mõista, kuidas ettevõtlusidee areneb, millistest tegevustest see koosneb ja millistes ettevõtluse alustamise sammudes on võimalik eetilisus ja jätkusuutlikkus sisse põimida.