Digitaalne jalajälg
DIGITAALNE JALAJÄLG
Õppejõud: Maria Murumaa-Mengel ja Maia Klaassen, külas ka Harrys Puusepp KAPO-st
Orienteeruv ajakulu 2-3 tundi.
Kokkuvõte: ei saa taas mööda digitaalse jalajälje teemast. Sel korral on videoloeng veidi pikem, aga lubame, et koos külalisega ka tõesti huvitav. Ära unusta maksimumi võtmiseks ka eneserefleksiooni!
VIDEO
See loeng sai tavapärasest pikem, mistõttu soovitame endaga veidi aru pidada, et kõik uus info juba olemasolevate kogemustega siduda. Eneserefleksiooni keegi ei kontrolli – iseseisev õppija teeb ju kaasa enda, mitte teiste jaoks. Anname suuniseks küsimused, mille üle mõtisklemine võiks kasuks olla:
Millisel moel mängib minu sotsiaalmeedia ajalugu ja kuvand rolli minu karjääris?
Kuidas maandada riski, et mu tööandjale nähtu ei meeldi? Mis on tööandja vastutus, mis minu oma?
Mida võiksin oma digikäitumises muuta, et tuleviku-versioonile endast teene teha?
Kuidas üritatakse meie olukorrataju informatsiooni abil mõjutada?
Millised on peamised Eesti-vaenulikud narratiivid, millega saaksime kursis olla?
Kõigepealt uuri välja, millised on erinevad Eestis tegutsevad kõrgkoolid. Pane tähele näiteks: mis erinevus on era- ja avalikul kõrgkoolil? Mis erinevus on akadeemilisel ja rakenduslikul kõrgharidusel? Mis erinevus on bakalaureuse- ja magistriõppel? Mis erinevus on päeva- ja sessioonõppel? Mida peetakse reaal- ja mida humanitaaraladeks?
Otsi viis õppekava, mida erinevates eesti kõrgkoolides õpetatakse (aga võid vaadata ka rakendus- ja kutseharidust pakkuvate õppeasutuste valikuid), mis seonduvad üht- või teistpidi selle õpiobjekti teemadega. Valikuid on palju – vali sellised, mis sulle isiklikult võiksid huvi pakkuda.
- Nimeta nende õppekavade/erialade nimetused
- Millisel kaval tahaksid sina ise kõige rohkem õppida? Miks? Too näiteid sellel õppekaval õpetatavatest ainekursustest?
- Millised on selle õppekava sisseastumistingimused?
Lisamaterjalid:
- Edelmani usaldusbaromeeter: https://www.edelman.com/